خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/25 - 13:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
علیزاده:

پاریس بداند مسیر برجام یک‌طرفه نیست/ لزوم تحقق کامل منافع برجامی ایران

عضو هیات رئیسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: فرانسوی ها باید بدانند دیپلماسی جاده ای دوطرفه است و کشورها باید در قبال تعهدات و منافعی که حاصل می کنند، برخی اقدامات را انجام دهند.

علی اکبر علیزاده برمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به موضع ضدبرجامی فرانسه مبنی بر اینکه پنجره احیای برنامه اقدام مشترک رو به بسته شدن است، گفت: مقامات پاریس فراموش کرده اند ایالات متحده آمریکا به طور یکجانبه از برنامه اقدام مشترک خارج شده است.



نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: غربی ها خصوصا فرانسوی ها هیچ قدمی برای مقابله با کاخ سفید برنداشتند و این مهم موجب شد برجام به جاده ای یکطرفه تبدیل شود.



وی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط برجامی که غربی ها رقم زدند، ایران نتوانست از دستاوردهای هسته ای خودش بهره مند شود، ادامه داد: بنابراین جمهوری اسلامی بر اساس مفاد برجام اقدام به کاهش اجرای تعهداتش کرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه قوه مقننه نیز با تصویب قانون اقدام راهبردی از سوءاستفاده غربی ها از برجام جلوگیری کرد، افزود: به عبارتی فرانسوی ها باید بدانند دیپلماسی جاده ای دوطرفه است و کشورها باید در قبال تعهدات و منافعی که حاصل می کنند، برخی اقدامات را انجام دهند.



عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس به مقامات فرانسوی توصیه می شود بجای موضع گیری علیه ایران و ضد برجام، به مشکلات داخلی خودشان رسیدگی کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 345783
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار